Clienteling

Clienteling maakt het mogelijk de klantrelatie tijdens het winkelen offline of online te versterken waardoor klant vaker zullen komen, er een uitmuntende service kan worden gegeven tijdens het winkelen en te zorgen dat klanten vaker terugkomen in de winkel.

Resono biedt de oplossing om laagdrempelig te starten met de basis van een clienteling oplossing en biedt de flexibiliteit verder te groeien. Een omnichannel klantrelatie staat hierbij centraal en de tools worden geboden om een uitzonderlijke in-store en online klantervaring te faciliteren met relevante informatie en geïntegreerde monitoring en analytics.

Persoonlijke service via een offline cookie

Door op het juiste moment relevante informatie te tonen over een klant kan er een nieuw niveau van persoonlijke service worden bereikt in winkels. iBeacon werkt als een offline cookie; wanneer een klant de winkel binnenloopt met een iBeacon enabled app op zijn smartphone wordt de medewerker voorzien van informatie over de klant.

De getoonde informatie kan bijvoorbeeld de klantnaam, bezoekfrequentie of recente aankopen tonen op het scherm van de winkelmedewerker. Daarmee kan de klant direct persoonlijk en direct te woord worden gestaan door een medewerker.

Verbinden van online met offline

Door het online en offline klantprofiel te koppelen wordt het mogelijk de clienteling informatie verder te verdiepen. Zo kan niet alleen online koopgedrag worden gekoppeld maar bijvoorbeeld ook direct bij het betreden van de winkel worden gezien of een klant een online bestelling kan afhandelen.

Verdere integraties zijn ook denkbaar bijvoorbeeld om online winkelwagen abandonment tegen te gaan. Heeft een klant online iets in het winkelwagentje gezet zonder het bestelproces af te ronden dan kan de winkelmedewerker dit zien zodra de klant de winkel binnenloopt.

Ook wordt het mogelijk de klant een relevante aanbieding of nieuwsbrief te sturen na bezoek van een offline winkel op basis van de producten die zijn beken in de winkel of narrowcasting schermen of digital signage persoonlijk te laten interacteren met een klant.

Persoonlijke touchpoints

Door clienteling met het Resono te integreren in de winkelbeleving kan het aantal relevante touchpoints met de klant verder worden uitgebreid. Daarmee wordt niet alleen de klantservice en klantbeleving geoptimaliseerd, maar worden ook extra mogelijkheden gecreëerd voor de klant om op een prettige manier een aankoop te doen.

Meer informatie over iBeacon clienteling?

Neem gerust contact met ons op voor verdere vragen, aanvullende informatie of toepassingsmogelijkheden clienteling via iBeacon.